Κεντρική σελίδαSitemapΕπικοινωνία

Βρίσκεστε εδώ : Κεντρική σελίδα » Το Περιοδικό » Τεύχος 02 2010 » Τ΄ Χριστού η πατσά

Κώστας Υψηλάντης , 26. August 2010

ΤΟ ΣΟΥΡΤΟΥΚΙ σας προτείνει κοντινές διαδρομές.

Τ΄ Χριστού η πατσά

Πριν από αρκετά χρόνια, όταν ήμουνα παιδί, ένας από τους πολλούς τρόπους διασκέδασης ήταν και οι λεγόμενες “Εξερευνήσεις”. Έτσι λοιπόν αρκετά συχνά η παρέα μου κι εγώ ανεβαίναμε στα βουνά που υπάρχουν γύρω από την Ιερισσό και “ανακαλύπταμε” τοποθεσίες, άγνωστες μέχρι τότε σε μας.
Αρκετές φορές μάλιστα παίρναμε μαζί μας φαγητό και τρώγαμε εκεί πάνω, ενώ συγχρόνως η ψυχούλα μας χαιρόταν με τις καινούριες ομορφιές που έβλεπαν τα παιδικά μας μάτια.
Σε μια από αυτές τις εξερευνήσεις μας φτάσαμε σε ένα μέρος που οι γονείς μας το λέγανε “Τ’ Χριστού η Πατσά”. Εκεί, στα πολλά βράχια της περιοχής, βρίσκαμε σχηματισμένα πάνω σ’ αυτά σημάδια, που οι παλιοί λέγανε πως δημιουργήθηκαν με θαυμαστό τρόπο όταν ο Χριστός πέρασε από εκεί.
Τα χρόνια πέρασαν και η περιοχή σχεδόν ξεχάστηκε από το μυαλό μας, έως ότου πρόσφατα την επισκέφθηκα ξανά μαζί με τους γιους μου αυτή τη φορά. Το τοπίο έχει παραμείνει σχεδόν αναλλοίωτο στο πέρασμα του χρόνου. Βέβαια τώρα βλέποντας τα ίχνη, με τα μάτια του ενήλικα πλέον, κατάλαβα ότι πρόκειται για ανθρώπινη παρέμβαση η οποία έγινε στα βράχια όλης της εκεί περιοχής τα πολύ παλιά χρόνια και αποσκοπούσε στην αποκοπή μεγάλων κομματιών απ’ αυτά με σκοπό, πιθανόν, την χρησιμοποίησή τους στην κατασκευή κτισμάτων. Κάτι δηλαδή σαν αρχαία λατομεία.
Η όλη περιοχή έχει χαμηλή βλάστηση με λυγαριές, πουρνάρια, σουσούρια, αγριολούλουδα και άλλη τοπική χλωρίδα. Επίσης υπάρχουν αρκετά ρυάκια τα οποία το Χειμώνα και την Άνοιξη προσδίδουν μια ξεχωριστή ομορφιά στο τοπίο.

Για να πάμε στην περιοχή αυτή και με αφετηρία το κατάστημα “Υπεραγορά Ελευθερούδη” στην έξοδο της Ιερισσού, κατευθυνόμαστε αριστερά προς το εκκλησάκι του Αγ. Παντελεήμονα. Μόλις φτάσουμε εκεί ακολουθούμε τον αριστερό χωματόδρομο (ο δεξιός βγάζει στον Προφ. Ηλία). Στα 200 μέτρα περίπου ο δρόμος σχηματίζει μία διχάλα. Συνεχίζουμε ακολουθώντας πάλι τον αριστερό δρόμο και στα 500 μέτρα περίπου φτάνουμε στις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού. Τις περνάμε και δεξιά στα 100 μέτρα, βλέπουμε ένα ποταμάκι. Το διασχίζουμε (μόνο τον χειμώνα έχει λίγο νερό) και κατευθυνόμαστε προς τα αριστερά. Μετά από 150 μέτρα φτάνουμε σε ένα πλάτωμα στη δεξιά μεριά του οποίου υπάρχει μια βραχώδης πλαγιά, της οποίας τα βράχια είναι σπασμένα. Εκεί παρκάρουμε το όχημά μας.
Με τα πόδια πλέον συνεχίζουμε προχωρώντας ευθεία και μετά από 2-3 λεπτά βλέπουμε μπροστά μας ακόμα μια βραχώδη πλαγιά με σπασμένα βράχια. Στην αρχή αυτής της πλαγιάς παίρνουμε κατεύθυνση προς τα δεξιά και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε στο βουνό.
Τα ίχνη στα βράχια ξεκινάνε από την αρχή αυτής της διαδρομής και υπάρχουν σχεδόν σε όλη τη γύρω περιοχή, σε μια περίμετρο 500 περίπου μέτρων. Μπορείτε ακολουθώντας μικρά μονοπάτια (κατσικόδρομους), να φτάσετε σε μια τοποθεσία που λέγεται “Παλιοβουρός”. Η διαδρομή είναι 30 περίπου λεπτά με τα πόδια και είναι πανέμορφη αλλά αρκετά δύσβατη. Από εκεί αν θέλετε μπορείτε να επιστρέψετε ακολουθώντας την κοίτη, από το ποταμάκι που υπάρχει εκεί, κατευθυνόμενοι αριστερά προς τα κάτω. Επίσης πολύ όμορφη διαδρομή που θα σας βγάλει στο σημείο, που είχατε αφήσει το αυτοκίνητο σας, βαδίζοντας αυτή τη φορά από την άλλη μεριά του βουνού.
Φυσικά αν το επιθυμείτε μπορείτε να ακολουθήσετε τη διαδρομή αυτή με τα πόδια από την αρχή της (έξοδος Ιερισσού) και να φτάσετε στον προορισμό σας σε 45 περίπου λεπτά.

Μικρές συμβουλές:

Έχετε μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό!
Φοράτε αθλητικά, άνετα παπούτσια!.

*Κλίμακα δυσκολίας διαδρομής 1-5 (Εύκολο-δύσκολο)