Κεντρική σελίδαSitemapΕπικοινωνία

Κώστας Υψηλάντης , 29. November 2011

«Κερασούδα»

(Βαθμός δυσκολίας 2*)

Αυτή τη φορά θα βγούμε λίγο έξω από τα «στενά» όρια της Ιερισσού και θα πάμε σε μια πανέμορφη περιοχή που βρίσκεται στο βουνό Στρεμπενίκος.
Εκεί υπάρχουν οι αιωνόβιες καστανιές που μοιάζουν λες και βγήκαν από παραμύθι.
Όλη η έκταση προστατεύεται από το «Natura 2000» και έχει μερικώς αξιοποιηθεί έτσι ώστε να είναι επισκέψιμη. Η διαδρομή αυτή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με αυτοκίνητο 4Χ4 ή με πεζοπορία για όσους αντέχουν.
Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε την περιοχή της «Κερασούδας». Το φανταστικό αυτό μέρος βρίσκεται στον ορεινό όγκο της Στρατονίκης. Όμως για να πάμε εκεί ξεκινώντας από την Ιερισσό, κατευθυνόμαστε προς την Ολυμπιάδα. Σε 21 χιλιόμετρα (20 λεπτά περίπου) αφήνουμε τον κεντρικό ασφάλτινο δρόμο και στρίβουμε προς τα αριστερά σ’ένα λοξό ανηφορικό χωματόδρομο. Απ’ αυτό το σημείο ξεκινάει η περιήγησή μας.
Εδώ, όσοι έχουν αποφασίσει να κάνουν τη διαδρομή με τα πόδια, αφήνουν τα οχήματά τους, παίρνουν μερικές βαθιές αναπνοές και ξεκινάνε.
Η διαδρομή είναι ανηφορική κι ο δρόμος συντηρείται σε τακτά χρονικά διαστήματα απ’ το Δασαρχείο. Υπάρχουν όμως 2-3 σημεία που σε περιπτώσεις που έχει προηγηθεί έντονη βροχόπτωση μπορεί να γίνουν δύσκολα πρoσπελάσιμα, ακόμα και με 4Χ4 .
Μετά από διαδρομή 1,5 χλμ. στο δασικό δρόμο φτάνουμε σε μια διακλάδωση. Εκεί στρίβουμε αριστερά και συνεχίζουμε γι’ άλλο 1,5 χλμ. Τότε συναντάμε ένα ξέφωτο μ’ ένα μικρό άσπρο εκκλησάκι, στα αριστερά του δρόμου . Στο σημείο αυτό κάνουμε την πρώτη μας στάση και απολαμβάνουμε τη θέα του Στρυμονικού κόλπου. Με καθαρό καιρό φαίνονται ακόμα και τα σπίτια από τα παράλια του νομού Καβάλας. Συνεχίζοντας μετά από 2,5 χλμ. βρίσκουμε μία διακλάδωση, η οποία αριστερά πάει προς «Άσπρα Χώματα», ενώ ευθεία πάει προς «Κερασούδα»(υπάρχουν και σχετικές πινακίδες).Από το σημείο αυτό και μετά από 2,5 χλμ. φτάνουμε στην περιοχή «Κερασούδα». Εκεί έχει δημιουργηθεί ένας πρόχειρος χώρος αναψυχής. Είναι το ιδανικό μέρος για να καθίσουμε, να απολαύσουμε την ομορφιά της φύσης και τις γεύσεις των φαγητών που έχουμε πάρει μαζί μας.
Όμως η μαγεία του τοπίου δε σταματάει εδώ. Αντίθετα συνεχίζοντας για 1 χλμ. περίπου φτάνουμε στο μέρος, όπου υπάρχουν οι «Αιωνόβιες Καστανιές». Πραγματικά μνημεία της φύσης. Τώρα βρισκόμαστε σε υψόμετρο 700 μέτρα περίπου και το τοπίο χαρακτηρίζεται από τα τεράστια δέντρα, που με την επιβλητική τους παρουσία, μας παρασέρνουν σε κόσμους ονειρικούς, περιτριγυρισμένους από φανταστικά πλάσματα, όπως αυτά που μας διηγούνταν οι παππούδες μας όταν ήμασταν παιδιά. Είναι ένα κομμάτι του δάσους που σε συναρπάζει. ίσως με διαφορετικούς τρόπους τον καθένα, όμως το σίγουρο είναι ότι θα το θυμόμαστε για καιρό.

Προχωρώντας ακόμα λίγο η βλάστηση αλλάζει και αντί για καστανιές, βελανιδιές και οξιές εμφανίζονται διάφορα είδη Ελάτης, λίγα στην αρχή, αλλά στην πορεία γίνονται πραγματικό ελατόδασος. Από το σημείο αυτό και μετά από 1 χλμ. περίπου, συναντάμε ακόμη ένα ξέφωτο, όπου από εκεί φαίνεται η χερσόνησος του Άθω, με το στενό της σημείο, όπου στα αρχαία χρόνια κατασκευάστηκε η διώρυγα του Ξέρξη, να ξεχωρίζει χαρακτηριστικά. Η όλη διαδρομή διαρκεί μία (1) ώρα, χωρίς στάσεις, με το αυτοκίνητο, ενώ για τους τολμηρούς που θα την πραγματοποιήσουν με τα πόδια έχει διάρκεια περίπου 4 ώρες. Για την επιστροφή μας οι πεζοπόροι ακολουθούμε αντίστροφη πορεία τριών (3) περίπου ωρών. Οι υπόλοιποι που επιβαίνουμε σε οχήματα, μπορούμε να συνεχίσουμε ευθεία για ένα χιλιόμετρο ακόμη περίπου για να βγούμε σε μια διακλάδωση που λέει «προς Αετοράχη». Ακολουθώντας αυτήν την πορεία και μετά από 6 χλμ (σχεδόν 30 λεπτά), τα οποία μας περνάνε μέσα από ένα μεγάλο δάσος Οξιάς, φτάνουμε σ΄ έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Στρίβοντας δεξιά σ΄ αυτόν πάμε προς Ολυμπιάδα, ενώ στρίβοντας προς τα αριστερά του πάμε προς Βαρβάρα. Και οι δύο κατευθύνσεις του μας οδηγούν πίσω στην Ιερισσό.

Μικρές συμβουλές:

Έχετε μαζί σας ένα μπουκαλάκι νερό!
Φοράτε αθλητικά, άνετα παπούτσια!.

*Κλίμακα δυσκολίας διαδρομής 1-5 (Εύκολο-δύσκολο)

“Natura 2000”

Οι περιοχές προστασίας της φύσης εισήχθησαν ως κατηγορία προστατευόμενων περιοχών με τον Ν. 1650/1986 (άρθρα 18 και 19). Έως και τον Δεκέμβριο του 2009  έχουν κηρυχθεί 23 περιοχές.